subota, 14.03.2009.

Brendiranje...

This is not a pipe
Ovo nije lula
René Magritte - 1968




Brendiranje je velika umjetnost. Nije lako prodati neki proizvod, a pogotovo nije lako osigurati mu trajnu prodju. Koji put je dovoljno imati briljantnu ideju, kakvu su npr. imali u turističkoj zajednici jedne australske regije i stvari idu same od sebe. Oni su oglasili najbolje radno mjesto na svijetu. Čuvaj naše prekrasne plaže za ogromnu plaću! Stavili su slike tog područja na web i cijeli se svijet raspisao o njima preko tog jednog, jedinog radnog mjesta. Globalna besplatna reklama. Ali....treba se i toga dosjetiti.

Gledam ovu sliku. All Star '09.




Na slici je Conversova All Star tenisica. Starke. Način života i način razmišljanja medju mladima. No, Converse je prije nekoliko godina bankrotirao. I što se desilo? Kupio ga je gigant - Nike. Ustvari, kupio je samo jedan mali znak. Brand - All Star. Za taj su znak platili oko $300 milijuna i nova, zanimljiva igra je započela. Hoće li Nike vratiti ulaganja i kako će to učiniti? "Stričeki u neboderima" protiv buntovnih, radikalnih, otkačenih srednjoškolaca (i onih u osnovnim školama). Dizajneri, psiholozi, marketinški stručnjaci, distributeri, trgovci, analitičari, PR agencije, ...svi ti majstori konzumerizma krenuli su u pohod na jedan segment tržišta samo s jednim ciljem. Uvjeriti nove mlade naraštaje kako trebaju "biti cool", "misliti svojom glavom" (free your mind), biti "slobodni, buntovni i otkačeni", jer to nije tenisica, već način života. To je manija, kako kažu.





Njemačka, Francuska, Belgija, Hrvatska....svi sad ponovo hodaju u starkama. Ne samo da su stričeki u neboderima uspjeli uvjeriti klince da "misle svojom glavom". Uspjeli su u još nečemu. Luzer je onaj tko to nema. Luzer je onaj tko se pojavi u razredu s nekom "kopijom". Jer, samo se original priznaje. Djeca su okrutna, vizualni identitet je važan i situacija je pomalo nadrealna. Baš kao što je René Magritte na svojoj čuvenoj slici tvrdio da "ovo nije lula" (i nije - to je slika), a dizajner koji je radio na starkama je natpis i misao s te slike malo posudio i prilagodio današnjem vremenu i tržištu. Free your mind.



Komentari (21) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>